Taking too long? Close loading screen.
Сторінка завантажується...

ПРО КАФЕДРУ

КАФЕДРА ТЯГОВИЙ РУХОМИЙ СКЛАД ЗАЛІЗНИЦЬ

Trsz All

Випускову кафедру «Тяговий рухомий склад залізниць», створено у 1993 році . В період з 1993 р. до 2003 р. – кафедра мала назву «Рухомий склад залізниць». Кафедра здійснює підготовку фахівців з проектування, експлуатації, виробництва та ремонту тягового рухомого складу залізниць, проводить навчальну, методичну, наукову діяльність, веде виховну роботу серед студентів.

Кафедра розташована в окремому корпусі № 3 за адресою: вул. Лукашевича, 17, а також частково на території Навчального центру «Київ-Волинський», що знаходиться за адресою: просп. Відрадний, 52А. Для забезпечення якісної практичної підготовки фахівців кафедра має спеціалізовані лабораторії: Лабораторія електричних машин, Лабораторія електричних апаратів та схем ЕРС, Лабораторія цифрової, аналогової та силової електроніки, Лабораторія-тренажер по керуванню локомотивом на базі електровозу ВЛ-80, Дільниця екіпажної частини ЕРС.

Працівниками кафедри відновлено лабораторні стенди з дослідження роботи головного вимикача, перемикача ступенів, пневматичного та електромагнітного контакторів, діодів, тиристорів та транзисторів, стенд взаємного навантаження електричних машин, а також силами молодих науковців кафедри створено стенд по дослідженню електроприводу з широтно-імпульсною модуляцією. На сьогодні продовжуються роботи по створенню нових дослідних стендів, які в подальшому також будуть використовуватись в навчальному процесі.

На території Навчального центру «Київ-Волинський» розташовані: діючий електровоз  ВЛ-60пк, електровоз ДЕ-1 та тепловоз М62. Обладнання також використовується для проведення наукових досліджень та експериментів викладачами, аспірантами та співробітниками кафедри.

Наявність на кафедрі комп’ютерного класу з доступом до мережі Інтернет та мультимедійної лекційної аудиторії, дозволяє проводити заняття на сучасному рівні та підвищити зацікавленість студентів у вивченні спеціальних дисциплін. Аудиторії обладнані необхідними наочними матеріалами та технічними засобами, які використовуються в навчальному процесі.  На кафедрі створені умови для доступу студентів до мережі Інтернет за бездротовою технологією Wi-Fi.

Перелік баз на підприємствах та в інших навчальних закладах, з якими співпрацює кафедра:

  • Локомотивне депо «Київ-Пасажирський»
  • Локомотивне депо «Дарниця»
  • ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод»
  • ДП «Українська залізнична швидкісна компанія»
  • ДП «Державний науково-дослідний центр залізничного транспорту України»
  • Моторвагонне депо станції «Фастів-1» ДТГО «Південно-Західна залізниця»
  • Оборотне депо «Борщагівка»
  • Київське вище професійне училище залізничного транспорту ім. В.І. Кудряшова.

Випускники кафедри працюють в:

  • Головних управліннях локомотивного господарства та приміських пасажирських перевезень Укрзалізниці;
  • Київському метрополітені;
  • Державному підприємстві «Державний науково-дослідний цент залізничного транспорту України»;
  • службі локомотивного господарства залізниць України;
  • на локомотивобудівних та локомотиворемонтних підприємствах, локомотивних та моторвагонних депо.

СПІВРОБІТНИКИ КАФЕДРИ

ВИКЛАДАЧІ КАФЕДРИ ТЯГОВИЙ РУХОМИЙ СКЛАД ЗАЛІЗНИЦЬ

Tkachenko Trsz

Ткаченко Віктор Петрович

Завідувач кафедри, доктор технічних наук, професор

Освіта:

  • Ворошиловградський машинобудівний інститут за спеціальністю «Локомотивобудування»
  • Аспірантура, Ворошиловградський машинобудівний інститут
  • Докторантура, Східноукраїнський державний університет

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • Інженер-механік
  • Доктор технічних наук (05.22.07 – Рухомий склад залізниць та тяга поїздів)
  • Професор
  • Академік Транспортної Академії України

Досвід роботи:

2014-2018: Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Завідувач кафедри «Тяговий рухомий склад залізниць»; нач. відділу дистанційного навчання

2012-2014: Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля

  • Керівник Центру дистанційного навчання, професор

2009-2012: Донецька академія автомобільного транспорту

  • Перший проректор

1977-2009: Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля:

  • проректор з начальної роботи, проректор з науково-педагогічної роботи
  • директор інституту післядипломної та дистанційної освіти
  • декан факультету менеджменту
  • завідувач кафедри нарисної геометрії та графіки
  • професор, доцент, старший викладач
  • завідувач науково-дослідним від­ділом
  • старший науковий співробітник
  • аспірант, докторант

Відзнаки:

  • Почесна грамота Головного управління освіти і науки Облдержадміністрації
  • Почесна грамота Міністерства освіти і науки України
  • Почесна грамота кабінету Міністрів України
  • Знак «Відмінник освіти України»
  • Знак «Петро Могила»Знак «Винахідник СРСР»

Тематика наукових досліджень (більше 200 наукових робіт):

  • динаміка транспортних засобів; зчеплення коліс і колії; опір руху рейкового рухомого складу; знос поверхонь кочення коліс; організація і регулювання дорожнього руху.
  • стереоскопічні проекції у нарисній геометрії.
  • дидактичні питання дистанційного навчання.
  • організація, управління і адміністрування системи дистанційного навчання університету.
  • інформаційні технології навчання, створення навчально-методичних комплексів дисциплін на платформі дистанційного навчання Moodle.
  • управління навчальним процесом; планування, ліцензування і акредитація.
  • організація самостійної роботи студентів.

Педагогічна діяльність

  • Динаміка локомотивів.
  • Випробування локомотивів.
  • Технологія конструкційних матеріалів.
  • Технологія локомотивобудування.
  • Прикладна механіка.
  • Теоретична механіка.
  • Технічна механіка.
  • Теорія механізмів і машин.
  • Нарисна геометрія, інженерна і комп’ютерна графіка.
  • Пасажирські перевезення на автомобільному транспорті.
  • Вантажні перевезення на автомобільному транспорті.
  • Організація і технологія перевезень швидкопсувних вантажів.
  • Управління процесами перевезень.
  • Нормативні документи з безпеки руху поїздів.
  • Технології дистанційної форми навчання.
  • Інформаційні технології створення навчально-методичних комплексів дисциплін на платформі Moodle.

Підготував 4 кандидатів наук

Дисципліни що викладає:

  • Конструкція та динаміка локомотивів
  • Технологія ремонту локомотивів
  • Системи високошвидкісного наземного транспорту
  • Перспективні конструкції тягового рухомого складу та його систем
  • Автоматизація розрахунків і системи автоматизованого проектування
Image1

Горобченко Олександр Миколайович

Професор кафедри, доктор технічних наук, доцент

Освіта:

  • Українська державна академія залізничного транспорту, інженер-механік зі спеціальності «Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту»;
  • Українська державна академія залізничного транспорту, канд. техн. наук зі спеціальності «Рухомий склад залізниць та тяга поїздів»;
  • Український державний університет залізничного транспорту, докт. техн. наук зі спеціальності «Експлуатація та ремонт засобів транспорту».

Кваліфікація, вчений ступінь, вчене звання:

  • Інженер-механік,
  • Доктор технічних наук (05.22.07 – Рухомий склад залізниць та тяга поїздів)
  • Доцент

Досвід роботи:

2017 – Державний університет інфраструктури та технологій  (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • доцент, каф. «Тяговий рухомий склад залізниць»

1997 – 2017 працював на посадах слюсаря з ремонту тепловозів, помічника машиніста, машиніста, начальника зміни локомотивної служби, старшого викладача, доцента, декана факультету.

Тематика наукових досліджень:

  • інтелектуальні системи на залізничному транспорті;
  • системи підтримки прийняття рішень для локомотивних бригад;
  • удосконалення експлуатації тягового рухомого складу.

Педагогічна діяльність:

  • Інтелектуальні технології в локомотивному господарстві;
  • Технологія ремонту локомотивів;
  • Автоматизовані та мікропроцесорні системи керування ТРС;
  • Тягові електричні машини;
  • Електричне обладнання локомотивів;
  • Правила технічної експлуатації залізниць.

Дисципліни що викладає:

  • Двигуни внутрішнього згорання;
  • Автоматизовані та мікропроцесорні системи керування ТРС;
  • Інтелектуальні технології в локомотивному господарстві;
  • Інформаційні технології та системи діагностування при експлуатації, обслуговуванні та ремонті ТРС.
Chernuh Trsz

Черних Юрій Максимович

Доцент кафедри, кандидат технічних наук, доцент

Chernuak Trsz

Черняк Юрій Васильович

Доцент кафедри, кандидат технічних наук, доцент

Hatchenko Trsz

Гатченко Вікторія Олександрівна

Доцент кафедри, докторант, кандидат технічних наук, доцент

Dilevskyi

Данилевський Володимир Ілліч

Доцент кафедри, кандидат технічних наук, доцент

Досвід роботи:

2012 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Доцент, каф. «Тяговий рухомий склад залізниць»

2002 – 2012 Державна холдингова компанія «Укрзалізреммаш»

  • Голова правління

1992 – 2002 Укрзалізниця об’єднання Укрзалізпром

  • Генеральний директор
  • Заступник генерального директора
  • Начальник виробничого управління
  • Заступник начальника виробничого управління

1985 – 1992 Львівський локомотиворемонтний завод

  • Головний технолог

1979 – 1985 Львівський завод по ремонту трамваїв і тролейбусів

  • Директор

Організаційна робота:

  • Організація проведення конференцій як міжнародних так й українських
  • Розробка та впровадження наукових розробок технічних та економічних на рівні наукових праць на Запорізькому ЕРЗ, Львівському ЛРЗ, Укрзалізниці та ТОВ «Укрпроввпровадження»

Відзнаки:

  • Медаль на честь 10-ти річчя України
  • Почесний залізничник
  • Почесний працівник транспорту
  • Грамоти: 1973р., 1977р. Львівський локомотиворемонтний завод
  • Почесна грамота Укрзалізниці 1998р.
  • Почесна грамота Міністерства транспорту України 2001р.
  • Почесна грамота Міністерства освіти і науки України 2012р.

Тематика наукових досліджень:

  • Комплексна модернізація електричних машин залізничного рухомого складу з застосуванням нових систем електроізоляційних матеріалів та електротехнічних матеріалів
  • Вивчення і розробка пропозицій по створенню випробувальних станцій з застосуванням сучасних електронних пристроїв автоматичного керування процесами
  • Вивчення і розробка нових методів діагностики зношених остовів тягових електричних машин

Педагогічна діяльність:

  • «Тягові електричні машини»
  • «Електричні машини», «Теорія електричних машин»
  • «Тягові електричні машини і перетворювачі»,
  • «Економіка локомотивного господарства»

Дисципліни що викладає:

  • Економіка і планування локомотивного господарства;
  • Тягові електричні машини.
Demchenko Trsz

Демченко Володимир Олексійович

Доцент кафедри, кандидат технічних наук, доцент

Освіта:

  • 1991-1996 – Дніпропетровський Університет залізничного транспорту за спеціальністю «Локомотиви»;
  • 1998-2002 – аспірантура Державний економіко-технологічний університет транспорту

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • Інженер-механік,
  • Кандидат технічних наук тема дисертації «Вплив профілю поверхні кочення колісної пари локомотива на взаємодію з рейковою колією»
  • Доцент (каф. «Тяговий рухомий склад»)

Досвід роботи:

1998 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Доцент, каф. «Тяговий рухомий склад залізниць»;
  • Інженер кафедри.

1997 – 1998 Локомотивне депо ім. Т.Г. Шевченка Одеської залізниці

Організаційна робота:

  • Заступник декана факультету

Педагогічна діяльність:

  • «Загальний курс залізниць», «Передачі потужності», «Гідравлічні передачі», «Електричне устаткування локомотивів».
  • кількість наукових праць – 52.
  • навчальні посібники 2 з грифом МОН 1.

Дисципліни що викладає:

  • Електричне устаткування локомотивів;
  • Передачі потужності тепловозів.
Dubravin Trsz

Дубравін Юрій Федорович

Доцент кафедри, кандидат технічних наук, доцент

Освіта:

  • 1956-1961 – Дніпропетровський інститут інженерів залізничного транспорту (ДІІТ) за спеціальністю «Електрифікація залізничних шляхів»

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • Інженер шляхів сполучення, електромеханік,
  • Кандидат технічних наук (05.22.07 – рухомий склад залізниць і тяга поїздів)
  • Доцент по кафедрі. «Локомотиви»

Досвід роботи:

1981 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Доцент, каф. «Тяговий рухомий склад залізниць»;
  • Старший викладач, каф. «Локомотиви».

1972-1981 Південно-Західна залізниця

  • начальник відділу ремонту локомотивної служби;
  • старший інженер;
  • інженер – технолог локомотивного депо Київ- Пасажирський.

1969 – 1972 Дніпропетровського інституту інженерів залізничного транспорту

  • старший науковий співробітник кафедри «Електрорухомий склад».

1964 – 1969 Львівський локомотиворемонтний завод

  • викладач.

1961 – 1964 Локомотивне депо ст. Кавказська Північно-Кавказської залізниці

  • майстер

Тематика наукових досліджень:

  • Експлуатаційна надійність пасажирських електровозів ЧС4;
  • Автоматизовані комплекси контролю та діагностики тягових двигунів електровозів змінного струму;
  • Математичні моделі систем управління електровозів змінного струму;
  • Дослідження факторів, що впливають на рівень коефіцієнта потужності електровозів змінного струму;

Педагогічна діяльність:

  • «Теорія систем автоматичного управління», «Системи керування електрорухомим складом», «Системи автоматизованого управління ЕРС», «Математичне моделювання електромеханічних систем», «Тяга поїздів», «Тягові електричні машини», «Автоматизація розрахунків та САПР»

Дисципліни що викладає:

  • Електротехнічні матеріали та ТВН;
  • Теорія систем автоматичного управління;
  • Системи керування електрорухомим складом;
  • Математичне моделювання електромеханічних систем.
Nezlina Trsz

Незліна Олена Анатолівна

Доцент кафедри, кандидат історичних наук, доцент

Освіта:

  • У 1994 році закінчила з відзнакою Київський механіко-металургійний технікум та здобула кваліфікацію технік-технолог за спеціальністю “Технологія зварювального виробництва”
  • У 2003 році закінчила Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут» та здобула кваліфікацію інженера-електромеханіка за спе-ціальністю «Технологія та устаткування зварювання».

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • Інженер-електромеханік зварювального виробництва
  • Кандидат історичних наук за спеціальністю 07.00.07 – історія науки і техніки
  • Доцент кафедри «Тяговий рухомий склад залізниць.

Досвід роботи:

2003 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Доцент, каф. «Тяговий рухомий склад залізниць»;
  • Старший викладач;
  • Інженер І категорії.

Організаційна робота:

  • Заступник декана факультету Інфраструктура і рухомий склад залізниць (з 2011 р. по 2016р.)
  • Т.в.о. начальника навчальної частини (з 2016 р. по 2017р.)
  • Куратор групи.

Відзнаки:

  • Почесна грамота ректора Державного економіко-технологічного університету транспорту.

Тематика наукових досліджень:

  • технології наплавки, нанесення покриття та обробки поверхні;
  • прогресивні технології зварювання та з’єднання матеріалів.

Педагогічна діяльність:

  • Металознавство та технологія обробки металів»
  • «Історія розвитку залізничного транспорту».

Дисципліни що викладає:

  • Матеріалознавство та технологія обробки матеріалів;
  • Історія залізничного транспорту.
Gulak Trsz

Гулак Сергій Олександрович

Старший викладач

Освіта:

  • 1996-2001 – Житомирський інженерно-технологічний інститут за спеціальністю «Автоматичне управління технічними системами».

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • Інженер-схемотехнік.

Досвід роботи:

2007 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Старший викладач, каф. «Тяговий рухомий склад залізниць».

2005 – 2007 Київський електромеханічний технікум

  • викладач

2003 – 2004 Житомирський технологічний коледж:

  • викладач

Організаційна робота:

  • Куратор навчальних груп

Відзнаки:

  • Подяка ректора 2016 р.
  • Подяка ректора 2012 р

Тематика наукових досліджень:

  • підвищення електричної потужності електровозів серії ВЛ-80

Педагогічна діяльність:

  • Основи промислової електроніки», «Мікроелектроніка і мікропроцесорні при-строї», «Електронні перетворювачі», «Електроніка і автоматика рухомого скла-ду», «Мікропроцесорне управління тяговим рухомим складом», «Теорія автома-тизованого приводу», «Системи тягового приводу», «Елементи систем тягового приводу», «Системи автоматичного проектування», «Інформаційні системи в локомотивному господарстві», «Електротехнічні матеріали», «Основи теорії на-дійності».

Дисципліни що викладає:

  • Основи промелектроніки;
  • Мікросхемотехніка та МПЦ пристрої
Usvatov Trsz

Усватов Марк Оскарович

Старший викладач

Освіта:

  • 1957-1963 Харківський інститут інженерів залізничного транспорту, за спеціальністю «Тепловози і тепловозне господарство»;
  • 1967-1970 Дніпропетровський інститут інженерів залізничного транспорту, за спеціальністю «Рухомий склад електричних залізниць».

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • Інженер шляхів сполучення – механік;
  • Інженер шляхів сполучення – електромеханік.

Досвід роботи:

2005 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Старший викладач, каф. «Тяговий рухомий склад залізниць».

1987 – 2005 Тюменское территориальное объединение промышленного железнодорожного транспорта «Тюменьпромжелдортранс»

  • генеральный директор ЗАО «Нижневартовское предприятие промышленного железнодорожного транспорта»;
  • начальник Нижневартовского межотраслевого предприятия «Промжелдортранс»;
  •  главный инженер Нижневартовского межотраслевого предприятия «Промжелдортранс».

1974 – 1987 Украинское территориальное хозрасчётное объединение промышленного железнодорожного транспорта «Укрпромтранс» МПС СССР

  • главный инженер Киев-Петровского межотраслевого предприятия промышленного железнодорожного транспорта;
  • начальник нормативной станции по метрологии и стандартизации объединения «Укрпромтранс»;
  • заместитель начальника отдела локомотивного и вагонного хозяйства объединения «Укрпромтранс»;
  • начальник технолого-наладческого отдела – зам. начальника предприятия Киев-Московского межотраслевого предприятия промышленного железнодорожного транспорта.

1964 – 1974 Київська технічна школа машиністів локомотивів Південно-Західної залізниці

  • викладач.

1963 – 1964 Локомотивне депо Київ-пас. Південно-Західної залізниці:

  • інженер технічного відділу.

Організаційна робота:

  • керівництво постійно діючим науковим гуртком студентів по кафедрі ТРСЗ;
  • куратор групи.

Відзнаки:

  • нагрудный значок «Почётный работник промышленного транспорта», Минтранс Российской Федерации;
  • знак «Почесний працівник транспорту України», Міністерство транспорту та зв’язку України.

Тематика наукових досліджень:

  • розробка методу визначення параметрів асинхронних двигунів, що використовуються в якості фазорозчіплювача та мотор-вентилятора на електровозах серій ВЛ-80к,т для побудови приводу допоміжних машин;
  • вплив експлуатаційних факторів на витрату паливно-енергетичних ресурсів при тепловозній тязі;
  • активні методи навчання у ВНЗ на основі комп’ютерних технологій;
  • ресурсозбереження при роботі промислових тепловозів в зимовий період.

Педагогічна діяльність:

  • «Локомотиви магістрального та промислового транспорту», «Безпека руху та ПТЕ залізниць», «Гідравлічні передачі локомотивів».

Дисципліни що викладає:

  • Локомотиви магістрального та промислового транспорту;
  • Безпека руху та ПТЕ залізниць;
  • Гідравлічні передачі локомотивів.
Faschevskyi Trsz

Фащевський Андрій Валентинович

Завідувач навчально-виробничою базою «Київ-Волинський», асистент кафедри

Освіта:

  • 2004-2009 – Державний економіко-технологічний університет транспорту
  • 2011-2015 – аспірантура. Державний економіко-технологічний університет транспорту.

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • Інженер-електрик

Досвід роботи:

2010 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • Завідуючий навчально-науковою базою «Київ-Волинський»;
  • асистент каф. «Тяговий рухомий склад залізниць».

Організаційна робота:

  • Керівництво дипломними проектами;
  • Кураторство студентськими групами;
  • Керівництво студентами для участі у науково-практичних конференціях.

Тематика наукових досліджень:

  • Віброакустична діагностика електричних машин ТРС.

Педагогічна діяльність:

  • «Технічні вимірювання на залізничному транспорті».
  • «Системи автоматичного проектування»,
  • «Математичне моделювання електромеханічних систем»,
  • «Системи автоматичного управління ЕРС»,
  • «Теорія систем автоматичного управління»,
  • «Системи керування ЕРС».

Дисципліни що викладає:

  • Загальний курс електроприводу;
  • Технічні вимірювання на залізничному транспорті;
  • Методи технічної діагностики;
  • Системи електропостачання ЕРС.
Masluk Trsz

Малюк Сергій Валентинович

Провідний інженер, аспірант

Освіта:

  • 2010-2015 – Державний економіко-технологічний університет транспорту.

Кваліфікація, вченій ступінь, вчене звання:

  • науковий співробітник, інженер дослідник, викладач в галузі залізничного транспорту.

Досвід роботи:

2015 – Державний університет інфраструктури та технологій (Державний економіко-технологічний університет транспорту)

  • провідний інженер каф. «Тяговий рухомий склад залізниць».

Організаційна робота:

  • Організація проведення конференцій як міжнародних так й українських
  • Розробка та впровадження наукових розробок технічних та економічних на рівні наукових праць на Запорізькому ЕРЗ, Львівському ЛРЗ, Укрзалізниці та ТОВ «Укрпроввпровадження»

Відзнаки:

  • Кращий студент спеціальності, 2015р.

Тематика наукових досліджень:

  • Зменшення витрат енергоресурсів на тягу поїздів шляхом зменшення опору руху рухомого складу.

НАВЧАННЯ

НАПРЯМИ ПІДГОТОВКИ ТА ПЕРЕЛІК ДИСЦИПЛІН ЗА ЯКИМИ ЗДІЙСНЮЄ ПІДГОТОВКУ КАФЕДРА

Залізниця існує в Україні з першої третини 19 століття. З часу її виникнення з’явилася потреба в залізничних працівниках. Бурхливий розвиток залізничних шляхів і транспорту за минуле століття привело до створення складної й розгалуженої системи роботи залізниць та діяльності її співробітників. Без мережі залізниць, що покрила не тільки територію нашої країни, а й всю землю, неможливе життя сучасного суспільства. Залізниця зв’язує різні держави, дозволяючи швидко і комфортно доставляти пасажирів або вантажі у найвіддаленіші місця. Пересування поїздом відносно безпечне, такий спосіб часто вибирають ті, хто не ризикує скористатися авіатранспортом, набагато більш швидким, але і більш небезпечним для життя. Згідно зі статистичними даними на частку залізничного транспорту в припадає понад 40% пасажирообігу і близько 80% усього вантажообігу країни. У деяких же випадках залізничне сполучення є чи не єдиною можливістю дістатися з однієї точки нашої неосяжної Батьківщини в іншу. А це означає, що залізниці грають ключову роль в здійсненні вантажо- і пасажироперевезень, а представники професії залізничника – в підтримці працездатності залізниць.

Залізничник – узагальнена назва різних фахівців і представників робітничих професій, так чи інакше мають відношення до залізничного транспорту, і забезпечують ефективну роботу залізничної інфраструктури. Назва професії походить від стійкого сполучення слів “залізниця” (тобто, дорога, вимощена залізом), яким прийнято називати комплексне транспортне підприємство, яке має всі технічні засоби, що дозволяють забезпечувати перевезення пасажирів і вантажів. Перші залізничники з’явилися одночасно з винаходом паровоза і появою перших залізниць громадського користування. Не складно здогадатися, що обов’язки залізничника цілком і повністю залежать від напрямку діяльності. Наприклад, машиніст локомотива і провідник забезпечують безпеку і комфортність перевезень, підтримують чистоту рухомого складу, дотримуються графіка і шляху проходження. Шляховий обхідник відповідає за стан залізничного полотна, а поїзний диспетчер керує рухом поїздів в межах своєї ділянки. Але в будь-якому випадку, кожен залізничник зобов’язаний докладати максимум зусиль для того, щоб перевезення по залізниці були безпечними, а поїзди приходили строго за розкладом. Прийнято вважати, що до професії залізничника мають відношення тільки провідник і машиніст локомотива. Насправді ж вузьких спеціалізацій у цій професії набагато більше: це і начальник складу, і черговий по станції, і шляховий обхідник, і поїзний диспетчер, і електромеханік СЦБ (пристроїв сигналізації, централізації та блокування), і будівельники, що прокладають залізничну колію, і співробітник відомства ПАТ «Укрзалізниця».

Так як від роботи залізничника залежить безпека великої кількості людей або збереження великого обсягу вантажів, представники цієї професії, перш за все, повинні володіти такими особистісними якостями, як уважність, відповідальність і акуратність. Крім того, для більшості спеціальностей цієї професії характерні:

  • комунікабельність;
  • спостережливість;
  • здатність до перемикання і розподілу уваги;
  • стресостійкість;
  • пильність;
  • винахідливість;
  • сумлінність;
  • обачність;
  • технічний склад розуму;
  • педантичність;
  • старанність;
  • хороший слух і зорове сприйняття;
  • розвинена координація рухів.

Різні спеціальності оплачуються по-різному, але, чим вище рівень кваліфікації, а, отже, рівень професійних знань та відповідальності, тим вища оплата праці. Крім гідної матеріальної винагороди, співробітники залізниць заохочуються безкоштовним проїздом на електропоїздах, путівками в дитячі табори та санаторії.

Випускники кафедри працюють в:

  • Головних управліннях локомотивного господарства та приміських пасажирських перевезень Укрзалізниці;
  • Київському метрополітені;
  • Державному підприємстві «Державний науково-дослідний цент залізничного транспорту України»;
  • службі локомотивного господарства залізниць України;
  • на локомотивобудівних та локомотиворемонтних підприємствах, локомотивних та моторвагонних депо. 

Кафедра «Тяговий рухомий склад залізниць» проводить підготовку студентів за спеціальностями:

  • 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (спеціалізація – Електричний транспорт).
  • 273 – Залізничний транспорт (спеціалізація – Локомотиви та локомотивне господарство).

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

НАУКОВІ ДОСЯГНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ КАФЕДРИ ТРСЗ

Gramota1

Нагороджується:

Ткаченко Віктор Петрович

Почесна грамота за вагомий особистий внесок у розвиток освіти і науки, високий професіоналізм

Gramota2

Нагороджується:

Ткаченко Віктор Петрович

За багаторічну сумлінну працю, особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів

КОНТАКТИ

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ КАФЕДРИ ТЯГОВИЙ РУХОМИЙ СКЛАД ЗАЛІЗНИЦЬ

Державний університет інфраструктури та технологій,

Київський інститут залізничного транспорту,

Факультет «Інфраструктура і рухомий склад залізниць»,

Кафедра ««Тяговий рухомий склад залізниць»»

Адреса: м. Київ-49, вул. Івана Огієнка, 17.

Телефон завідувача кафедри: +38(044) 591-51-23

Телефон кафедри: +38(044) 591-51-93

Електронна адреса:  trsz.detut@ukr.net, trsz@detut.edu.ua