Тиждень академічної доброчесності в ДІВТ

Тиждень академічної доброчесності в ДІВТ

З 18 по 22 жовтня 2021 року в Дунайському інституті водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій відбувся Тиждень академічної доброчесності. Упродовж тижня було проведено низку цікавих заходів (під керівництвом в.о. зав. кафедри соціально-гуманітарних дисциплін ДІВТ ДУІТ, к.ф.н. Байрамової Олени Вікторівни), до участі у яких було запрошено всіх здобувачів освіти 1, 2 курсу та науково-педагогічних працівників інституту. 

Академічна доброчесність – одне з ключових понять для кожного учасника освітнього процесу у сучасному закладі вищої освіти. Про значущість цього принципу у створенні академічного середовища у ЗВО свідчить той факт, що наприкінці жовтня у Європі проходить тиждень академічної доброчесності, а 21 жовтня світова спільнота щороку відзначає Міжнародний день академічної доброчесності. Україна вперше долучилася до відзначення цього Дня у 2020 році .

18 жовтня здобувачі освіти 1 курсу ДІВТ ДУІТ стали учасниками відкритого діалогу «ДоброЧесність: цінності в щоденних вчинках. Роботи на замовлення», під час якого було розглянуто такі питання: що мотивує одного здобувача замовляти роботи, а іншого – писати на замовлення; як запобігти недоброчесній поведінці в освітньому просторі і подолати вже існуючі проблеми та інше.

19 жовтня здобувачі освіти 1 та 2 курсів пройшли навчання на платформі громадянської освіти ВУМ online (курс «Академічна доброчесність в університеті»), а науково-педагогічні працівники – на платформі Prometheus (курс Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів). Після успішного проходження освітніх модулів всі отримали відповідні сертифікати.

20 жовтня відбувся практичний семінар для здобувачів освіти «Протидія академічному плагіату» з нагоди Міжнародного дня боротьби з роботами на замовлення (International Day of Action against Contract Cheating) під час якого було проведено всебічне дослідження цієї проблеми. Чому здобувачі вдаються до купівлі/замовлення робіт або самі інколи вирішують писати ці роботи, таким чином заробляючи на життя? Чому досвідчені викладачі беруть такі «замовлення»? Навіщо науково-педагогічні працівники замовляють собі статті, або готують їх для когось іншого, щоб надіслати їх для публікації у наукових журналах? Як відрізнити куплену роботу від автентичної роботи?

21 жовтня здобувачі 1 та 2 курсів долучились до лекції-дискусії «Що робити з замовними роботами?» від імені Американських Рад з міжнародної освіти з нагоди Міжнародного дня академічної доброчесності. На заході дослідниця Вероніка Краснічан (м. Брно, Чехія) розповіла про поняття замовних робіт, їхні різновиди, а також про проведення міжнародних опитувань здобувачів стосовно досвіду замовлення робіт та результати цих опитувань.

Після активної участі у всіх просвітницьких заходах всі здобувачі освіти 1-3 курсів навчання підписали Декларацію про академічну доброчесність.

Що ви бажаєте знайти?