13 березня 2025 року, реалізовано другий кейс психологічної імпрези на тему: «Мистецтво комунікації: як говорити, щоб тебе чули, і чути, щоб розуміти» в рамках роботи студентського наукового гуртка «Психотерапія в дії – освоєння основних навичок консультування та психотерапії».
В.о. завідувача кафедри психології Інна Скляренко зазначила, що науковці сучасності сходяться на думці, що найважливішими цінностями в мистецтві комунікації є сумлінність, енергія, високий інтелект, упевненість у собі, готовність до сприйняття досвіду, професійна компетентність, емоційна стійкість, повага до людей і комунікабельність. За вмінням слухати можна судити про такі людські якості, як терплячість, розсудливість, поміркованість та повага до співрозмовника. Вміння слухати не слід розуміти лише як спроможність не перебивати людину.
Чому нас інколи не розуміють, навіть коли ми говоримо очевидні речі? Як навчитися ефективно доносити свої думки та чути співрозмовника? Цікаві техніки активного слухання, ненасильницького спілкування, а також секрети харизми та впливу у діалозі. Такі питання сьогодні постали при вивченні кейсу.
Спікер – асистент кафедри психології Валентина Буковська зазначила, щоб слухати, потрібно вухами сприймати сенс, а також вловлювати почуття мовця. Люди, які не вміють слухати, отримують менше інформації для ухвалення виважених рішень. Щоб розвинути вміння слухати, оцініть своє спілкування з іншою людиною після завершення розмови. Правильно обрана тактика слухання сприяє ефективності взаємодії співрозмовників. Вміння слухати полягає не лише в готовності віддати свою увагу співрозмовникові та у створенні відповідних – потрібних умов для бесіди. Надавши людині можливість говорити, просто спокійно слухайте те, що вона хоче вам сказати. «Не переривайте співрозмовника, дайте йому закінчити речення, думку, не займайтеся вгадуванням того, що він скаже далі, не думайте, про що потім скажете ви» – наголосила пані Валентина.
Професор кафедри Олена Хомерікі, наглосила, що у процесі слухання має значення, наскільки розвинуті в людини різні види пам’яті, стан готовності уваги та індивідуальний світогляд, інші психічні пізнавальні процеси. І саме емпатичне слухання забезпечує краще розуміння інших людей, допомагає нейтралізувати нашу схильність до судження. «Слухаючи інших, ми вчимося не тільки слухати себе, а й розуміти свої почуття, потреби та установки» – відзначила Олена Андріївна.
Студенти спеціальності 174 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка активно прийняли участь в обговоренні питання щодо комунікативних здібностей. В ході конструктивного діалогу зроблено висновок, що комунікація – це не просто обмін інформацією, а вміння будувати довірливі відносини та знаходити спільну мову з людьми, а для того щоб ефективно взаємодіяти з людьми, важливо знати, хто вони, що їх цікавить і мотивує.
Влучно резюмував жваву дискусію доцент Павло Нікітін, який зазначив, що ефективна комунікація є важливим елементом взаємодії в суспільстві, тому набуття практичних навичок вміння спілкуватися є необхідною передумовою розвитку особистості. Саме вдосконалення особистісних вмінь та комунікативних навичок – це один з основних кроків до більш ефективної соціальної інтеграції молоді в суспільство, що допомагає студентам зайняти активну громадську позицію та брати активну участь в соціальному житті суспільства.
Загалом захід пройшов у атмосфері творчості, натхнення та спілкування, де кожен учасник мав можливість проявити свої таланти та дізнатися щось нове. Гарна та творча атмосфера подарувала учасникам не лише позитивні емоції, а й цінний досвід, який надихне на подальші звершення.
Дякуємо всім, хто долучився і чекаємо вас на нашій наступній зустрічі, яка буде ще цікавішою та насиченішою! Не пропустіть можливість стати частиною нашої професійної спільноти!