Запобігання та протидія конфліктним ситуаціям

Запобігання та протидія конфліктним ситуаціям

Конфлікт ‒ зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження і крайнє загострення суперечностей, що приводить до активних дій, ускладнень, боротьби, що супроводжуються складними колізіями; ситуація, в якій кожна зі сторін намагається зайняти позицію несумісну з інтересами іншої сторони.

Конфліктна ситуація ‒ ситуація, що об’єктивно містить явні передумови для конфлікту, що провокує ворожі дії, конфлікт.

Суперечка – це не обов’язково погана річ.

Дослідження, яке провели у Мічиганському університеті виявило, що правильні дебати можуть навіть бути корисними для вашого здоров’я. Вчені виявили, що уникнення конфлікту призведе до більшого стресу на наступний день, бо пошук аргументів ви продовжите обдумувати, а до спору найймовірніше вже не повернетеся. Тим не менш, існують вірний і неправильний способи показати ваше невдоволення та довести вашу точку зору. Психотерапевти та експерти з комунікацій на прохання The Huffington Post пояснюють, як бути переконливим під час будь-якого конфлікту.

6 правил, які допоможуть вирішити будь-який конфлікт

1. Намагайтеся краще зрозуміти іншу сторону

Маріса Нельсон, шлюбний психотерапевт із Вашингтону, пояснює, що людина, яка зосереджується на тому, як вирішити проблему та знайти рішення вигідне для обох, не буде націлена “бити” іншу людину.

Аргументи в спорі ніколи не повинні бути “вбивчими” та піддавати сумніву чесність іншого.

2. Задавайте запитання

Інша особа завжди має свої власні потреби та цілі. Ми всі вступаємо у дискусію з власної точки зору і з власними припущеннями. Задавання запитань дає краще зрозуміти іншу сторону.

“Ви можете пом’якшити накал діалогу, якщо поставитеся до іншої людини не як до ворога, а як до людини, яка хоче досягти своєї цілі, – пояснює Джей Салліван, керуючий партнер Exec-Comm, консалтингова компанія з навичок ділового спілкування Якщо ви зрозумієте цілі людини, то станете на шлях вирішення проблеми. Тепер ви – союзник іншої людини”.

3. Використовуйте дуже пряму, однозначну мову, щоб пояснити свою точку зору

Сьюзан Пеаз Гадуа, сімейний терапевт, пояснює, що на її сеансах головне завдання пари відновити довіру.

Це важко, і завуальовані натяки в такому не допоможуть, а навпаки зашкодять. Варто бути чесним і просто розповісти про свої потреби та бажання, тільки так можна їх задовольнити.

4. Уникайте слів “але” або “однак” після того, як інша особа поділилася своїми думками

“Коли ви використовуєте “але” і “однак” у спілкуванні з іншою людиною, ви насправді не дбаєте про свою позицію, – пояснює Джей Салліван. Щоб бути більш успішним у своїх аргументах, замініть “але” або “однак” на “і”.

Чому? Бо “і” звучить позитивно, відкрито та примирювально. Це створює відчуття нових можливостей. Це не применшує те, що відбувалося раніше”.

5. Стежте за тоном голосу та мовою тіла

Важливо не тільки те, що ви говорите, але і як ви це говорите.

Дихайте і говоріть повільно та розмірено. Звісно під час спору ви перебуватимете у підвищеному емоційному стані, але контролюйте свої рухи – пам’ятайте, кожен потребує свого особистого простору та поваги.

6. Намагайтеся слухати, не переконувати

“Послухайте будь-які дебати політичні, – закликає Джей Салліван. – Більшість питань там починаються з “Чи не здається вам…”. Спілкування в такий спосіб не сприяє кращому розумінню, ці питання мають на меті закупорити іншу сторону і затиснути її у вузьку позицію, яку можна використовувати проти них.

Це корисно, якщо ви зацікавлені в протистоянні, але не тоді, коли ви хочете зрозуміти іншу особу”.

Задавайте питання, які починаються з “чому”, “що” та “як”, вони змушують іншу людину говорити, а вас слухати. Розуміння іншої особи є ключем до обговорення та вирішення конфлікту.

Положення про політику та процедуру врегулювання конфліктних ситуацій у освітньому процесі у Державному університеті інфраструктури та технологій
Наказ про затвердження складу Комісії з врегулювання конфліктних ситуацій в освітньому процесі ДУІТ

Подання скарги щодо конфліктної ситуації та інших проявів неетичної поведінки

Якщо працівник або здобувач вищої освіти інституту вважають, що щодо них в Університеті було порушено їхні права, вони можуть подати скаргу до Комісії.

Скарга може бути подана протягом 30 днів із дня вчинення діяння або з дня, коли повинно було стати відомо про його вчинення. Вона повинна містити опис порушення права особи, зазначення моменту (часу), коли відбулося порушення, факти і можливі докази, що підтверджують скаргу.

Повідомити про факти порушення ваших прав ви можете:

  • на електронну пошту: [email protected] 
  • за номером телефону: +38 (067) 128-37-74
  • особистим листом на адресу: Державний університет інфраструктури та технологій вул. Кирилівська, 9, м. Київ, 04071, Україна
  • через Скриньку довіри
Що ви бажаєте знайти?