- Загальні відомості
- Колектив школи
- Наукові досягнення
- Перспективи розвитку
Напрям наукової школи – «Динаміки та енергетична ефективність рухомого складу залізниць»
Галузь знань за державним переліком науково-технічної інформації – 27 – Транспорт
Загальні відомості про школу:
Керівник – Ткаченко Віктор Петрович, завідувач кафедри тягового рухомого складу залізниць – Державний університет інфраструктури та технологій (ДУІТ)
Кількісний склад наукової школи (осіб) – 26 осіб
Кваліфікаційний склад наукової школи (осіб):
- докторів наук – 3
- кандидатів наук – 10
- докторантів, аспірантів, здобувачів, магістрів, студентів – 13
Характеристика наявної експериментальної бази
№ | Найменування лабораторії, спеціалізованого кабінету, їх площа | Найменування обладнання, устаткування, їх кількість |
1 | Лабораторія електрообладнання рухомого складу ауд. № 108П |
|
2 | Лабораторія автоматичних гальм ауд. № 111П |
|
3 | Лабораторія тягових електричних машин та апаратів ауд. № 1А |
|
4 | Лабораторія екіпажної частини, НВЦ «Київ-Волинський» |
|
5 | Дільниця тягового рухомого складу, НВЦ «Київ-Волинський» |
|
6 | Лабораторія конструкції тепловозів, ауд. № 6А |
|
7 | Лабораторія електричних машин, ауд. № 1А |
|
8 | Лабораторія систем управління електрорухомим складом, ауд. № 3А |
|
9 | Лабораторія моделювання систем тягового рухомого складу, ауд. № 5В |
|
Колектив наукової школи:
№ | П.І.Б. | Дата народження | Науковий ступінь, вчене звання | Місце роботи, посада | Загальна кількість публікацій |
1 | Ткаченко Віктор Петрович | 04.04.1952 | д.т.н., проф. | ДУІТ, завідувач кафедри тягового рухомого складу залізниць | 250 |
2 | Сапронова Світлана Юріївна | 12.03.1966 | д.т.н., проф. | ДУІТ, професор кафедри вагонів та вагонного господарства | 180 |
3 | Горобченко Олександр Миколайович | 19.08.1977 | д.т.н., проф. | ДУІТ, професор кафедри тягового рухомого складу залізниць | 126 |
4 | Кульбовський Іван Іванович | 15.10.1960 | к.т.н., доц. | ДУІТ, доцент кафедри «Будівельні конструкції | 65 |
5 | Гатченко Вікторія Олександрівна | 16.08.1980 | к.т.н., доц. | ДУІТ, доцент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 85 |
6 | Спивак Олександр Миколайович | 17.07.1956 | к.т.н., доц. | ДУІТ, доцент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 110 |
7 | Черняк Юрій Васильович | 15.10.1947 | к.т.н., доц. | ДУІТ, доцент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 140 |
8 | Незліна Олена Анатоліївна | 21.11.1974 | к.т.н., доц. | ДУІТ, доцент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 74 |
9 | Дубравін Юрій Федорович | 14.03.1939 | к.т.н., доц. | ДУІТ, доцент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 221 |
10 | Демченко Володимир Олексійович | 08.09.1974 | к.т.н., доц. | ДУІТ, доцент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 68 |
11 | Михайлов Євген Валентинович | 30.06.1961 | к.т.н., доц. | Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, доцент | 129 |
12 | Семенов Станіслав Вікторович | 28.04.1982 | к.т.н. | Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, доцент | 46 |
13 | Бурлуцький Олексій Вікторович | 21.07.1984 | к.т.н. | УкрДАЗТ Зав. навч. лаб. каф. «Механіка та проектування машин» | 22 |
14 | Фащевський Андрій Валентинович | 14.02.1987 |
| ДУІТ, ст. викладач кафедри тягового рухомого складу залізниць | 6 |
15 | Гулак Сергій Олександрович | 14.12.1966 |
| ДУІТ, ст. викладач кафедри тягового рухомого складу залізниць | 32 |
16 | Малюк Сергій Валентинолвич | 10.12.1992 |
| ДУІТ, асистент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 5 |
17 | Пилипенко Антон Євгенович | 01.10.1991 |
| ДУІТ, аспірант кафедри тягового рухомого складу залізниць | 3 |
18 | Тищишин Олег Ігоревич | 05.05.1994 |
| ДУІТ, аспірант кафедри тягового рухомого складу залізниць | 2 |
19 | Зуб Євген Петрович | 18.03.1983 |
| ДУІТ, аспірант кафедри вагонів та вагонного господарства | 6 |
20 | Буліч Дмитро Іванович | 06.08.1994 |
| ДУІТ, аспірант кафедри вагонів та вагонного господарства | 4 |
21 | Радкевич Микола Миколайович | 23.02.1994 |
| ДУІТ, аспірант кафедри вагонів та вагонного господарства | 4 |
22 | Кошель Олексій Володимирович | 15.04.1994 |
| ДУІТ, аспірант кафедри вагонів та вагонного господарства | 3 |
23 | Деніс Ігор Володимирович | 22.07.1991 |
| ПАТ «Картель», генеральний директор | 7 |
24 | Заіка Деніс Володимирович | 10.03.1998 |
| ДУІТ, студент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 2 |
25 | Винокуров Дмитро Іванович | 09.11.1993 |
| ДУІТ, студент кафедри тягового рухомого складу залізниць | 3 |
26 | Лисничий Віталій Сергійович | 13.01.1997 |
| ДУІТ, студент кафедри вагонів та вагонного господарства | 4 |
Наукові досягнення школи:
- Найбільш вагомі результати за останні 5 років;
- розробка сучасних методик проектування рухомого складу залізниць спільно з УкрНДІВ;
- налагодження наукових та академічних зав’язків із науковцями Литви, Білорусі, Польщі, Словаччини;
- розробка освітніх програм та отримання ліцензій і сертифікатів акредитації підготовки бакалаврів, магістрів, докторів філософії за спеціальностями 273 – залізничний транспорт та 141 – електроенергетика, електротехніка та електромеханіка;
- розробка нових навчальних дисциплін для магістрів, докторів філософії ДУІТ;
- збільшення кількості наукових публікацій в журналах, які індексуються в науко-метричних базах Scopus та Web of Science.
- Практичне використання отриманих наукових результатів за останні 5 років;
- впровадження сучасних методик проектування рухомого складу залізниць в УкрНДІВ;
- впровадження в навчальний процес нових навчальних дисциплін для магістрів, докторів філософії ДУІТ;
- захист та підготовка до захисту дисертацій 4 аспірантів;
- Участь у конкурсах, що організовуються з держбюджету та інших джерел фінансування (приватні фонди), гранти, тощо, за останні 5 років;
- науковий проект «Заощадження енергетичних та матеріальних ресурсів на тягу поїздів на основі досліджень опору руху залізничного рухомого складу» (№ держ. реєстр. №0116u004690), 2016 р.;
- проектна пропозиція щодо участі у конкурсі спільних українсько-білоруських науково-дослідних проектів для реалізації у 2019–2020 рр. «Наукове обґрунтування енергозберігаючих технологій при експлуатації, ремонті та утриманні рухомого складу залізниць», 2018 р.;
- ініціативна кафедральна науково-дослідна робота «Дослідження причин виникнення дефектів та інтенсивного зносу коліс пасажирських вагонів і розробка методів їх фіксації та усунення» (№ держ. реєстр. №0118U004304), 2018 р.;
- бюджетна науково-дослідна робота «Наукові основи проектування, удосконалення конструкцій і модернізації екіпажних частин традиційного і високошвидкісного рухомого складу залізниць із поліпшеними характеристиками взаємодії з рейковою колією» (№ держ. реєстр. №0119U100048), 2019-2021рр.;
- бюджетна науково-дослідна робота «Підвищення енергоефективності рухомого складу залізниць на основі ресурсозберігаючих технологій і інтелектуальних енергетичних систем», (№ держ. реєстр. 120U101912), 2020-2022рр.;
- бюджетна науково-дослідна робота: «Наукові основи ресурсозаощадження на залізничному транспорті з розробкою інноваційних методів збільшення експлуатаційного життєвого циклу колісних пар рухомого складу» (№ Державної реєстрації 0121U109721) 2021-2023 рр.;
- проєктна пропозиція на участь у конкурсі спільних Українсько-Литовських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2022–2023 рр. «Підвищення енергетичної ефективності залізничного електрорухомого складу змінного струму шляхом оптимізації системи керування тяговим приводом»;
- проєктна пропозиція на участь у конкурсі спільних Українсько-Литовських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2022–2023 рр. «Дослідження та розробка автоматизованої системи моніторингу зносу коліс залізничного рухомого складу на основі лазерних оптоелектронних профілографів».
- Визнання наукової школи науковою та громадською спільнотою (Державні премії України, відзнаки Президента, Кабінету Міністрів України, почесні звання, дипломи, тощо, за останні 5 років) – 3.
- Кількість докторів і кандидатів, підготовлених за останні 5 років – 2.
- Кількість патентів, свідоцтв авторського права, отриманих протягом останніх 5 років (додати копії) – 18;
- Кількість опублікованих монографій, підручників, навчальних посібників за останні 5 років – 4;
- Кількість опублікованих статей у виданнях, рекомендованих МОН України, в українських та закордонних рецензованих журналах за останні 5 років – 150;
- Кількість наукових конференцій, ініційованих науковою школою (оргкомітет, програма тощо) за останні 5 років – 2;
- Кількість доповідей на наукових конференціях різного рівня, у тому числі міжнародних, закордонних за останні 5 років – 65.
Перспективи розвитку наукової школи на 5 років:
- семінари – 5
- круглі столі – 6
- конференції – 3
- участь у виставках – 2
- публікації у Scopus та Web of Science – 26
- захист докторських та кандидатських дисертацій – 4
- заходи щодо популяризації наукової школи:
- залучання науковців України та світу до публікацій наукових праць в збірнику наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій серія «Транспортні системи і технології»
- залучання до навчання за освітньою програмою доктора філософії випускників магістратури за спеціальностей: 273 – залізничний транспорт та 141 – електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
- залучення студентів до науково-дослідної та винахідницької діяльності
- рекламування діяльності наукової школи на САЙТі університету, в соціальних мережах
- створення САЙТу наукової школи
- суспільна науково-дослідна робота з провідними науковими установами України – НДКТІ ЗТ та УкрНДІВ
- подача наукових проектів на міжнародні та українські конкурси науково-дослідних робіт
Перспективи оновлення кадрового складу наукової школи:
- створення сприятливих умов для подальшої науково-дослідної роботи випускників аспірантури, магістратури, докторів філософії; залучання їх до роботи над науковими проектами;
- подача заявок на наукові проекти молодих науковців;
- подача заявок на стипендії для молодих науковців;
- захист дисертацій докторів філософії та докторів наук.